3 stycznia 2022
Zeszłoroczne nabory wniosków o dofinansowanie realizowane w konsekwencji negatywnych skutków pandemii COVID-19 to ogromna szansa dla dywersyfikacji działalności wielu firm i rozwoju w trudnym czasie pandemii. Jedną z najbardziej interesujących dotacji, o które ubiegają się dolnośląscy przedsiębiorcy to działanie 1.5 D Wsparcie dla MŚP dotkniętych skutkami epidemii COVID-19 – konkurs dotyczący zakupu ruchomych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (420/21).
Uproszczony konkurs to ukłon w stronę przedsiębiorstw ale czy pozytywnie oceniony wniosek o dofinansowanie oznacza, że się udało?
Wiele firm będzie stało w obliczu rozliczenia dofinansowania tak aby otrzymać refundację lub jej nie stracić w przypadku kontroli i błędach w realizacji zamówień.
Wszystkie zakupy przewidziane w projekcie muszą być realizowane zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Szacowanie wartości zamówienia, czyli sprawdzenie ile na rynku kosztuje dana rzecz, determinuje w jaki sposób organizować zamówienie.
Jeśli wartość zamówienia nie przekracza 50 tys. zł, należy dokonać zakupu zgodnie z opisanymi w wytycznych zasadami. tj.:
w odniesieniu do wydatków o wartości od 20 000 PLN netto do 50 000 PLN netto włącznie, beneficjent, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, dokonuje i dokumentuje rozeznanie rynku co najmniej poprzez analizę cen/cenników potencjalnych wykonawców lub upublicznienie opisu przedmiotu zamówienia wraz z zapytaniem o cenę na stronie internetowej wnioskodawcy lub skierowanie zapytań o cenę wraz z opisem przedmiotu zamówienia do potencjalnych wykonawców itp.
Wobec powyższego zakupy pow. 50 tys. zł. musi opublikować zapytanie ofertowe na Bazie Konkurencyjności z zachowaniem odpowiedniego czasu na składanie ofert. W przypadku projektów w ramach przedmiotowego konkursu zapytania głównie będą realizowane w 7 dniowym trybie.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Poznaj cenę…
Jeśli masz wątpliwości czy prawidłowo dokonałeś zakupu albo szukasz profesjonalnego wsparcia w rozliczeniu projektu zapraszamy do kontaktu.
ak@cashflowgroup.pl
+48 693 953 427
12 stycznia 2023
Jak napisać dobry biznesplan? W niniejszym wpisie chcemy odpowiedzieć na pytanie jak napisać dobry biznesplan. Przedstawimy scenariusz działania w...
15 września 2022
Dotacje dla rolnictwa z Krajowego Planu Odbudowy W połowie października rozpocznie się nabór wniosków dla rolników i przetwórców w...
4 maja 2022
Jakie obszary nadają się do robotyzacji produkcji mebli.
16 marca 2022
175 dni na ocenę projektów w ramach Bonu na cyfryzację. Czy to nie za długo?
18 lutego 2022
Dofinansowanie w formie umorzenia części podatku dochodowego.
Cash Flow Group © 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.