Blog

3 lutego 2022

Robogrant – kolejne dofinansowanie dla przemysłu

Robogrant dofinansowanie dla firm produkcyjnych

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przedstawiła działania na obecny rok. Kontynuowane zostaną konkursy i inicjatywy, które sprawdziły się w ubiegłych latach. Możemy się spodziewać konkursów, które miały swoje pilotaże w 2021 r. Planowany jest konkurs analogiczny do „Przemysłu 4.0.” , konkursu, który wspierał przede wszystkim wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie automatyzacji procesów w sektorze produkcyjnym. Ponadto przedsiębiorcy chcący skorzystać z programu “Robogrant” będą mogli połączyć to z ulgą na robotyzację, dzięki czemu zyskają jeszcze więcej.

Projekt ruszy już w marcu 2022

Ze wstępnych informacji, które przedstawił PARP nabór wniosków o dofinansowanie zostanie uruchomiony już w marcu 2022 r.

Aktualizacja 25.04.2022 r. Konkurs ma zostać ogłoszony do końca kwietnia 2022 r., nabór wniosków zaplanowany jest w II kwartale 2022 r. więc możemy się spodziewać, że będzie trwał nie dłużej niż do końca czerwca 2022 r.

Aktualizacja 09.05.2022 r. 

PARP planuje ogłosić konkurs w połowie maja 2022 r.

Robogrant tylko dla branży meblarskiej?

Zapowiedziany przez PARP konkurs dedykowany będzie firmom o PKD 31 (Produkcja mebli), które potrzebują zwiększenia poziomu robotyzacji w swoim przedsiębiorstwie.

 

Wartość dofinansowania

„Robogrant” umożliwi ubieganie się o dofinansowanie dla projektów o wartości do 1 mln zł.

Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 850 tys. zł.

Najprawdopodobniej konkurs umożliwi uzyskanie dofinansowania w ramach dwóch pomocy:

  1. pomocy de minimis z dofinansowaniem do 85%,
  2. regionalnej pomocy inwestycyjnej z dofinansowaniem zależnym od miejsca realizacji projektu, zgodnie z poniższą mapą pomocy regionalnej:
Mapa pomocy regionalnej 2022-2027

Mapa pomocy regionalnej 2022-2027

Inne artykuły
Zapisz się do newslettera

Cash Flow Group © 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: Jan Kobiałka

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.