Dofinansowanie na promocję zagraniczną i udział w targach
Aby wziąć udział w konkursie, przedsiębiorca musi posiadać co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) o potencjale do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym.
w określeniu jego potencjału w zakresie umiędzynarodowienia
w przygotowaniu przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu
w aktywnym poszukiwaniu partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne.
Dofinansowanie na poziomie 85% do 800 tys. zł.
Dofinansowanie na uczestnictwo w targach i misjach zagranicznych.
Budżet programu to 50 mln PLN.
Możliwe nabycie środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości lub wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności.
W ramach działania 1.2 POPW dofinansowaniu podlegają projekty obejmujące kompleksowe działania mające wesprzeć przedsiębiorcę w diagnozie jego potencjału w zakresie internacjonalizacji, przygotowaniu przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne.
Jaki jest cel projektu?
Celem programu jest zwiększenie aktywności gospodarczej MŚP z makroregionu Polski Wschodniej (woj. warmińsko-mazurskie, podlaskie, świętokrzyskie, lubelskie i podkarpackie) na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez wsparcie doradcze obejmujące kompleksowe działania mające wesprzeć przedsiębiorcę w diagnozie jego potencjału w zakresie internacjonalizacji, przygotowaniu przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne,
Kto może się ubiegać o wsparcie?
Przedsiębiorstwa prowadzące działalność na obszarze województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podkarpackiego, potwierdzoną wpisem do 6 odpowiedniego rejestru, ujawnionym najpóźniej w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie.
Konkurs skierowany jest do firm z sektora MŚP działających ponad 1 rok, które są producentem i/lub właścicielem marki, posiadające co najmniej jeden produkt lub usługę o potencjale do internacjonalizacji na nowym rynku zagranicznym
Termin naboru wniosków o dofinansowanie
18 października – rozpoczęcie naboru wniosków o dofinansowanie – możemy składać wnioski,
22 grudnia – zakończenie naboru wniosków – już nic się nie da zrobić.
Na co można pozyskać dofinansowanie?
Działanie podzielono na 2 etapy:I etap – usługi doradcze w zakresie opracowania nowego modelu biznesowego w MŚP związanego z internacjonalizacją ich działalność obejmujące w szczególności:
analizę możliwości eksportowych firmy,
wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikację potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
wybór najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych),
rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki ),
propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe )
II etap – w ramach tego etapu wsparcie ukierunkowane zostanie na zapewnienie MŚP dostępu do usług doradczych oraz zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z przygotowaniem do wdrożenia opracowanego na I etapie modelu biznesowego obejmujących m.in.:
doradztwo w zakresie wyszukiwania, selekcji, a następnie nawiązywania kontaktów z partnerami zagranicznymi i doprowadzenie zainteresowanego podmiotu do etapu negocjacji handlowych,
doradztwo w zakresie przygotowania produktu do potrzeb rynku docelowego (w tym m.in.: badanie marketingowe na rynku docelowym),
doradztwo biznesowe i prawne w zakresie budowy kanałów dystrybucji i kanałów obsługi otoczenia formalno-prawnego umożliwiającego wejście na dany rynek zagraniczny,
doradztwo w zakresie projektowania materiałów reklamowych i promocyjnych, wzornictwa opakowań, projektowania katalogów i opisów technicznych produktów, projektowania logotypów i marek produktowych, a także stron internetowych (w tym aplikacji mobilnych) przeznaczonych do promocji i sprzedaży na rynkach zagranicznych,
zakup oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności,
wsparcie MŚP na udział w zagranicznych targach, wystawach lub misjach handlowych wyłącznie w zakresie wskazanym w ramach I etapu.
Poziom dofinansowania
Maksymalny poziom dofinansowania wydatków kwalifikowanych projektu wynosi: 85%
Minimalny wkład własny: 15%
Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 800 tys. zł (w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii) lub 550 tys. zł (w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii), w tym:
– maksymalnie 30 tys. zł dofinansowania na pokrycie kosztów usług doradczych dotyczących opracowania nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności MŚP;
– maksymalnie 100 tys. zł dofinansowania na pokrycie kosztów związanych z nabyciem środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności;
– maksymalnie 100 tys. zł na pokrycie kosztów związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności.Przy czym łączne dofinansowanie na pokrycie kosztów związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych oraz pokrycie kosztów związanych z nabyciem środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności nie może przekroczyć 150 tys. zł.
Zobacz również
Dofinansowanie z ZUS na poprawę bezpieczeństwa pracy.
Dotacja z ZUS na poprawę bezpieczeństwa pracy, nawet 300 tys. zł. na inwestycje w Twojej firmie.
Termin:
6 czerwca 2022 r. do 8 lipca 2022 r.
Kwota:
Do 300 tys. zł.
Województwo:
wszystkie
INFOSTRATEG na projekty tematyczne
Do 100% dofinansowania na realizację prac B+R w konkursie tematycznym INFOSTRATEG.
Termin:
Od 27 maja do 18 sierpnia 2022
Kwota:
20 mln zł.
Województwo:
wszystkie
Nowe technologie w zakresie energii
Termin:
1 kwietnia – 30 czerwca 2022 r.
Kwota:
Do 80 mln zł
Województwo:
wszystkie
Robogrant – dofinansowanie na robotyzację
Robogrant - dofinansowania na robotyzację przedsiębiorstw produkujących meble.
Termin:
Od 15 maja 2022 r.
Kwota:
850 tys. zł.
Województwo:
wszystkie
Dolnośląski Bon na innowacje
Wsparcie na realizacje projektów B+R przez jednostki naukowe.
Termin:
Od 4 marca 2022 r.
Kwota:
do 200 tys. zł
Województwo:
Dolnośląskie
Działania 15.1 ” Wsparcie przedsiębiorstw w zakresie energetyki”
Dofinansowanie na produkcję energii elektrycznej z OZE
Termin:
Od lutego 2022
Kwota:
Do 80%
Województwo:
wszystkie
NFOŚiGW – Mój Prąd
Dofinansowanie na rozbudowę infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.
Termin:
Od 07.01 do 22.03.2022 r.
Kwota:
Do 50% kosztów
Województwo:
Polska
Internacjonalizacja MŚP PO PW
Przygotowaniu przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu, dofinansowanie udziału w targach i misjach.
Termin:
Od 5 maja do 29 czerwca 2022 r.
Kwota:
Do 900 000 zł
Województwo:
Polska Wschodnia
6.2. Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji – Bony na cyfryzację
Bon na cyfryzację - Wdrożenie innowacji dzięki wprowadzeniu technologii cyfrowych.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.