Blog

3 stycznia 2022

Jak nie stracić dotacji z DIP?

Prawidłowe rozliczenie dotacji z DIP

Zeszłoroczne nabory wniosków o dofinansowanie realizowane w konsekwencji negatywnych skutków pandemii COVID-19 to ogromna szansa dla dywersyfikacji działalności wielu firm i rozwoju w trudnym czasie pandemii. Jedną z najbardziej interesujących dotacji, o które ubiegają się dolnośląscy przedsiębiorcy to działanie 1.5 D Wsparcie dla MŚP dotkniętych skutkami epidemii COVID-19 – konkurs dotyczący zakupu ruchomych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (420/21).

Uproszczony konkurs to ukłon w stronę przedsiębiorstw ale czy pozytywnie oceniony wniosek o dofinansowanie oznacza, że się udało?

Wiele firm będzie stało w obliczu rozliczenia dofinansowania tak aby otrzymać refundację lub jej nie stracić w przypadku kontroli i błędach w realizacji zamówień.

Konieczna – zasada uczciwej konkurencji

Wszystkie zakupy przewidziane w projekcie muszą być realizowane zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Szacowanie wartości zamówienia, czyli sprawdzenie ile na rynku kosztuje dana rzecz, determinuje w jaki sposób organizować zamówienie.

Jeśli wartość zamówienia nie przekracza 50 tys. zł, należy dokonać zakupu zgodnie z opisanymi w wytycznych zasadami. tj.:

  • jeśli kwota nie przekracza 20 tys. zł (zamówienia do 20 tys. zł): tutaj kluczowe jest by poniesiony wydatek był dokonany w sposób racjonalny, efektywny i przejrzysty, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
  • jeśli przekracza 20 tys. zł:

w odniesieniu do wydatków o wartości od 20 000 PLN netto do 50 000 PLN netto włącznie, beneficjent, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, dokonuje i dokumentuje rozeznanie rynku co najmniej poprzez analizę cen/cenników potencjalnych wykonawców lub upublicznienie opisu przedmiotu zamówienia wraz z zapytaniem o cenę na stronie internetowej wnioskodawcy lub skierowanie zapytań o cenę wraz z opisem przedmiotu zamówienia do potencjalnych wykonawców itp.

Wobec powyższego zakupy pow. 50 tys. zł. musi opublikować zapytanie ofertowe na Bazie Konkurencyjności z zachowaniem odpowiedniego czasu na składanie ofert. W przypadku projektów w ramach przedmiotowego konkursu zapytania głównie będą realizowane w 7 dniowym trybie. 

Oferta rozliczenia projektu

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Poznaj cenę…

Jeśli masz wątpliwości czy prawidłowo dokonałeś zakupu albo szukasz profesjonalnego wsparcia w rozliczeniu projektu zapraszamy do kontaktu.
ak@cashflowgroup.pl
+48 693 953 427

Inne artykuły

Cash Flow Group © 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: Jan Kobiałka

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.